شرکت نیلپر هم‌ اکنون تنها شرکت تولیدکننده صندلی در ایران است که درصد بسیار زیادی از قطعات اولیه را در داخل مجموعه شرکت تولید می کند. هدف اصلی این سرمایه‌گذاری گسترده، افزایش کیفیت محصول، ارتقای توانایی طراحی و کاهش قیمت تمام شده با رویکرد جلب رضایت بیشتر مشتریان است. تفاوتهای اصلی شرکت نیلپر و سایر رقبا را می‌توان در قالب موارد زیر بیان نمود:

  •    رویکرد نیلپر جهت تامین نیاز بازار بهره گیری از تجهیزات مدرن بوده و در تمامی ارکان سازمان رویکرد تولید صنعتی مورد نظر قرار گرفته است.
  •    جلب رضایت مشتریان، افزایش میزان رضایت مندی آنها با افزایش کیفیت محصول و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب به کلیه مصرف کنندگان، همواره یکی از آرمان های شرکت نیلپر بوده است.
  •    افزایش کیفیت و راحتی محصولات فعلی با بهره گیری از نظرات ارزشمند مشتریان و مشاورین زبده به عنوان یکی از فعالیت های اصلی واحد طراحی در نظر گرفته شده است.
  •    برقراری سیستم جامع طراحی محصول با رویکردی دانش محور و در نظر گرفتن کلیه الزامات مورد نیاز کاربران، به برتری چشمگیر کیفیت کاربری محصولات نیلپر منجر شده است.
  •    گسترش بازار محصولات از صندلی اداری به بازارهای آموزشی، خانگی، رستورانی و ارائه محصولات در بازار مبل خانگی از دیگر امتیازات این شرکت است و در نهایت استقرار سیستم جامع مدیریت استراتژیک و پایبندی به اجرای کامل آن در جهت استمرار نظام جامع مدیریت در کلیه ارکان سازمان، این شرکت را ممتاز می کند.